Mobilitate personal did.

blank

sdfgsdf

gsd

fg

sdfg

Starea învăţământului

RAPORT

privind starea învăţământului

în judeţul Teleorman

(An şcolar 2011-2012)

 

(click pe imagine)

 

Planul managerial

(An şcolar 2011-2012)

 

 

 

 ARGUMENT

       Pornind de la dezideratele majore ale politicii educaţionale naţionale: descentralizarea, asigurarea respectării principiului dezvoltării durabile în comunitatea educaţională, al integrării educaţiei cu cercetarea şi inovarea, precum şi de la obiectivele naţionale:

  • consolidarea cunoaşterii şi  asigurarea inovaţiei, dezvoltarea societăţii digitale;
  • creşterea eficienţei şi a competitivităţii în domeniul educaţiei;
  • dobândirea de noi abilităţi în vederea unei creşteri economice incluzive, activitatea Inspectoratului Şcolar al Judeţului Teleorman vizează ca dimensiuni principale: asigurarea calităţii şi a eficacităţii sistemului de educaţie şi formare profesională, facilitarea accesului universal la educaţie şi formare, deschiderea sistemului de educaţie şi de formare profesională către spaţiul european.

       Prin obiectivele asumate, derivate din ţintele strategice pentru intervalul 2008-2012, prin acţiunile proiectate la nivelul sistemului de învăţământ teleormănean sunt urmărite, în continuare finalităţile:

  • învăţarea şi dezvoltarea personală de-a lungul întregii vieţi;
  • cultivarea unei cetăţenii democratice active;
  • capacitatea de integrare pe piaţa muncii, pe baza formării profesionale în diferite domenii ocupaţionale.

       În contextul actual al existenţei unei foi de parcurs pentru anul şcolar 2011-2012, pentru asigurarea accesului tuturor copiilor la o educaţie de calitate şi la creşterea ratei de succes şcolar I.Ş.J.Teleorman include în activitatea proprie ca priorităţi pentru anul şcolar 2011-2012:

  • reducerea absenteismului;
  • evaluarea cu scop de orientare şi optimizare a învăţării;
  • îmbunătăţirea competenţelor de lectură.

       În sistemul de educaţie şi formare a unei culturi care să promoveze dezvoltarea competenţelor, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Teleorman promovează un management educaţional bazat pe:

  • Asigurarea calităţii procesului educaţional;
  • Eliminarea discrepanţelor de infrastructură şi personal didactic între mediul rural şi cel urban;
  • Implementarea unui curriculum relevant pentru solicitările şi exigentele locale şi ale pieţei muncii;
  • Promovarea coerenţei între toate stadiile de educaţie şi de formare;
  • Îmbunătăţirea nivelului de calificare şi de performanţă al cadrelor didactice;
  • Îmbunătăţirea performanţelor elevilor, testate în cadrul evaluărilor naţionale şi internaţionale.